tisdag

En stjärna föll och jag önskade
Månen blinkade åt mig och jag log
Jag visste att min önskan skulle slå in

Solen steg och natt blev till dag
En dag som jag alltid kommer minnas
En dag då vi blev mer än vänner

Den dagen jag fann min stora kärlek
Dagen då min stora kärlek besvarade min kärlek och frågade om jag ville bli hans
Jag fann mig själv i ett lyckorus och svarade ja

Dock osäker på grund av tidigare svek
Men osäkerheten försvann väldigt fort då jag kom till att förstå att jag blivit den viktigaste
Att jag var den bästa för honom

När han förklarar att ingen tidigare brytt sig om honom på såndana sätt som jag gör så blir jag förvånad
Hur kan man säga att man älskar för att sedan inte bry sig
Ordet älskar är inget man bara kastar ur sig utan är något djupt och fint man säger när man verkligen vet att man hittat rätt

Jag älskar och varje jag gör jag olika saker för att min älskade ska få känna hur mycket jag älskar och hur mycket jag bryr mig om honom
Detta gör man inte för vem som helst utan bara för den man älskar och för den som förtjänar den respekten

När jag nu beundrar natthimlen med alla sina stjärnor och sin vackra måne så finns det inget mer jag kan önska mig
För himlen har sänt en ängel i min famn och jag ska älska och beskydda denna ängel till den dagen mitt hjärta slutar slå <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar